28 Kasım 2010 Pazar

Balıkçı Pasta





Pastacı olmanın iyi tarafımı kötü tarafımı bilemedim bu. En yakınlarınızın doğumgünü olunca gözler direk size dikiliyo. Küçük kız kardeşimin nişanlısı için bu seferki pastam. Kendisi İzmirli ve balık tutmak en gözde hobisi. Aklıma bundan başka tema gelmedi açıkcası. Gariptir ki yaparken en çok zevk aldığım pasta buydu şuana kadar yaptıklarımın içinde. Çok huzurlu bi şekilde çalıştım sanırım temanın denizli olmasından kaynaklandı.
     İçi kakaolu pandispanya, çikolatalı ara krema,kırıntı çikolata ve böğürtlen. Yiyen herkes bayıldı  bende inanılmaz mutlu oldum.
   Denizi royal kremadan yaptım bu sefer daha gerçekçi olacağını düşünerek.

ROYAL KREMA TARİFİ

480 gr çekilmiş pudra şekeri
2 yumurta akı
bikaç damla limon suyu
çay kaşığının ucuyla krem tartar (koymasanızda olur)

hepsini önce yavaş yavaşi,sonrada yüksek hızda 2-3 dakika daha çırpın .kar gibi bembeyaz olacak. Daha akışkan bi kıvam için bi damla su, daha koyu kıvam içinse pudra şekeri ekleyebilirsiniz.
ben deniz için en son mavi ve yeşil jel gıda boyasını ekledim,karıştırdım.

Sevgilerimle

2 yorum:

  1. bayıldım tek kelimeyle harika bir pasta olmuş
    denizi kremşantiyle yaptığını sandım ama royal krema daha güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Hiç krem şantiyle denemedim deniz yapmayı ama krem şanti sertleşmediği için olmaz heralde. Royal krema çok kısa sürede sertleşti. Teşekkürederim bende inanılmaz keyif aldım yaparken.deniz dinlendirdi resmen:))opuyorum

    YanıtlaSil