17 Aralık 2010 Cuma

patatesli ay çöreği:)

Allahımmm yayınlamıyım diye kendimle savasırken bilgisayarın basında buldum bile işte kendimi... Blogum sadece pasta ve kurabiye den ibaret olsun istiyorum çünkü ...Ama mutfak öyle bişi ki ,yaptıklarınızı paylaşınca daha da lezzetli oluyo herşey... Bu "ay çöreklerini" 3.5 yasında ki minnoşum  Derin yaptı. Zaten her aşamada onun ellerini göreceksiniz. Aslında birazda bu sebeple yayınlamak istedim. Ben bütün malzemeleri hazırladım kızım tek tek sırayla koydu, yogurdu, açtı, iç malzemesini doldurdu, kapattı ve yuvarladı. Onu izlemek bile çok keyifliydi. En son susam koyma aşamasında bi tane ay çöreğini kestirdi gözüne ve ona booollcaaa susam torpili geçti:)))
   Ha bide fotograflama aşamasında çok sevdiği "yavyu uyuy böceği" ni kondurdu:)
Öpüyorum hepinizi...Sizi Derin' in çörekleriyle başbaşa bırakıyorum...

İŞTE TARİFİMİZ

1 su bardağı sıvıyağ (ayçiçek)
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 yumurta akı (akını içine katıyoruz sarısınıda üzerine sürmek için ayırıyoruz)
4 su bardağı un  (yinede 3 ten sonra temkinli gidin--yağlı bi hamur olması gerekiyor)
1 tatlı kaşığı tuz

İÇ HARCI

4 küçük boy haşlanmış patates
100 gr. beyaz peynir
maydanoz
karabiber,pulbiber, tuz
ben birde kasar rendeledim az bişi

YAPILIŞI

         Genişce bir kaba un hariç bütün malzemeleri koyun...ama özelliklekabartma tozunu direk yoğurdun üzerine serpin ...parmak uçlarınızla hepsini karıştırın. azar azar unu ilave ederek parmak uçlarıyla yogurmaya devam edin ( resimlerde Derin baya mıncıklayarak yaptı bu işlemi). Kıvamlanan hamurunuzun üzerini kapatarak 15 dk. dinlendirin.
         Ceviz üyüklüğünde bir tutam koparıp oval bi biçimde parmaklarınızla açın, arasına harcını koyun, tek bi yöne doğru kapatarak yine sadece iki tarafından hafifçe bastırarak tek bi yöne-öne- doğru yuvarlayın. Bu şekilde yuvarlamak ay cöreginizin ortası tombul bir ay şeklini almasına yardımcı olacak. Üstüne yumurta sarısısı ve susam sürdükten  sonra 170 derecede üstü pembeleşinceye kadar pişiriyoruzzz...
           Afiyet olsunn:)











8 yorum:

  1. ay yerim ben Derin hanımın minik parmaklarını
    maşallah çok becerikli keşke benim kızımla biraraya getirebilsek bizde ağzımız açık onların yaptıklarını izlesek:))
    ikinizinde ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. evet negüzel olurdu:))
    inan malzemeleri hazırlamak ve en son fotograflamak dısında bi katkım olmadı. Derin in benden daha becerikli oldugunuda bu ay coreklerı sayesınde kesfettım:)))
    opuyorum

    YanıtlaSil
  3. bu şeker ellerin güzelliğine kayıtsız kalamadım ve hemen izlemeye aldım.:D güzel bloğunuz ayrıntılı tariflerle de gönlümü çeldi :) ellerinze emeklerinize sağlık.güzelliklerde güzel tariflerle buluşmak dileği ile... sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çok teekkurederım ümmü hanım...hoşgeldınız:)

    YanıtlaSil
  5. Ah yerim o tombul tombul parmakları. Onun elinden ne tatlı olmuştur kimbilir

    YanıtlaSil
  6. gonca cım evet sorma çok lezzetlıydı .bende. daha becerıklı gercekten hayret ettım:)
    opuyorumm

    YanıtlaSil
  7. of of olsada yesek simdi!! Ellerine saglik canim nefis gorunuyor. Siteniz çok begendim, izlemeye aliyorum seni:)

    YanıtlaSil
  8. mis kokular cok teşekkurederimm...Derin adınada.
    isteyen herkese derin zevkle yapabılır can atıyo zaten bırı ıstesın dıye...
    hosgeldın blogumuza...opuyorumm

    YanıtlaSil